Живопис як інтерпретація вічної краси*
Розпочну з думок про мистецтво, та не будь – кого, а Адальберта Ерделі, тим паче вони добре пасують до живопису художниці про яку піде мова: «У плині часу, яка б філософія не була у моді, суттю завжди залишається те, що митець є шукачем, відкривачем і інтерпретатором вічної краси. Це – площина почуттів. Критерії мистецтва можуть діяти тільки в площині почуттів. Отже, логіку, побудовану на площині почуттів, довіримо митцеві. Не треба давати йому порад, а головне, не треба бажати, щоб він малював те, що не є справою його серця. Насилля, застосоване до мистецтва, може дати хіба малярів, можливо, багато малярів. Кількість ніколи не підвищить якість…».

Юлія Єгорова-Рогова
Який же стиль письма властивий ужгородській мисткині? Сама вона означила так: «В мене спонтанний живопис, кераміка така ж…». Я наважився назвати цей напрям – як абстрактний імпресіонізм. Її картини наповнені рухом, доброю енергетикою, емоціями, аж до тонких порухів душі. Значна частина творів – це краєвиди рідного Закарпаття, та тих місцин, де довелося побувати. Водні дороги, на світанку і у вечірню годину, то річки Тиса й Уж; квіткові композиції (багато ірисів), природні оази краю в різні пори року, і за будь – яких погодних умов, – усе це і багато іншого можна побачити на картинах Юлії. Пастозно – легкий рельєф (фактурність) фарб, плюс ніжно – пастельні тони, до яких схильна художниця, добре передають настрій написаного. Є й такого характеру пейзажі, на яких крізь горизонтальні смуги кольорів і відтінків, ніби витанцьовуються вертикальні, хвилясті лінії – імпульси темного або чорного забарвлення. Вони нагадують порухи диригентської палички… В деяких краєвидах можна помітити непрямий вплив фовістів.
Юлія Єгорова-Рогова також відома як авторка оригінальних керамічних витворів.
![]()
Колись зазначав, що її картини справляють на глядача вплив, подібний на вплив музики великого Моцарта на слухача. Класична музика цього генія ошляхетнює людину, вносить у єство гармонію, спокій, негучну радість… Подібний вплив може мати і живопис.
Витончена поетика також притаманна творчості художниці, оскільки Юлія є особою доброзичливою, часто усміхнена, відкрита до Світу і усього нового, цікавого, креативного. Зміст картин так співзвучний рядкам закарпатської поетки Христини Керити:
Постіймо трохи на краєчку казки,
Це так чудово вірити ще їй.

Пані Юлія любить подорожі, мандри. Нині вона в Ужгороді, завтра в Києві, а потім чуєш радісний голос, що повідомляє по телефону: «А я в Парижі була!…». Ця любов до зміни місця перебування теж певним чином відображається у її малярстві.
Впливовий куратор світового сучасного мистецтва Роджер Брюгель говорив і таке: «Що робити українським художникам, щоб їх помітили на європейській арт – сцені? Не хочу вказувати творчим людям, як саме вони повинні чинити. Мистецтво було б дуже нудним, якби в ньому існували точні рецепти. Але можу сказати, що креативні одиниці, які цікавлять мене, не є ізольованими від усього світу індивідуальностями. Вони завжди знайдуть певні зв’язки й спільні риси з будь – яким культурним оточенням. Це й робить їхню позицію дуже вагомою…».
1 березня відбудеться відкриття персональної виставки художниці в муніципальній галереї мистецтв міста Києва (вул. Драйзера, 6). Прийдіть, подивіться, помилуйтеся творами живопису, задумайтеся над побаченим, над цими скороминущими миттєвостями закарбованими на полотнах.
Андрій Будкевич (Буткевич), історик мистецтва, брендолог
*Текст опублікований на шпальтах Всеукраїнського культурологічного тижневика «СЛОВО ПРОСВІТИ» №8 (1008), 21 – 27 лютого 2019 року.

