ЕКОНОМІЧНА СПРАВЕДЛИВІСТЬ: НОВИЙ РІВЕНЬ ЗАХИСТУ
Справедливість – це не лише абстрактне поняття, а й життєво важливий принцип, який має працювати як у щоденному житті, так і на рівні міжнародного права. Це не просто правильні слова чи красиві закони, а й реальні дії. Якщо хтось порушує закон, завдає шкоди іншій людині або цілій державі, він повинен відповідати за свої дії. Саме це і є головна ідея економіки справедливості.
На жаль, не завжди винні отримують покарання, але суспільство прагне цього. А що я особисто можу зробити для справедливості? На мій погляд, навіть маленькі вчинки – чесність у школі, повага до інших, дотримання правил – це також внесок у розвиток цивілізованого суспільства.
Економічна справедливість – це і відповідальність за свої дії, і наша спільна мета – зробити світ безпечним та чесним. Це не просто теорія, а життєво важливий принцип, який має працювати як у щоденному житті, так і на рівні міжнародного права. Кожному з нас потрібно уважніше ставитися до своїх вчинків і думати про їхні наслідки.
12 березня у Великоновосілківській гімназії в рамках Всеукраїнського проекту “Кіберджура” відбувся інтегрований урок з правознавства на тему “Економіка справедливості: хто завдав шкоди, той має платити”. Захід, що проводився за стандартами Нової української школи (НУШ), був підтриманий Державним торговельно-економічним університетом та за участі Представництва НАТО в Україні, Міністерства оборони України, Всеукраїнської організації “Союз експертів України”. Урок був присвячений дослідженню економічної відповідальності та використанню сучасних технологій, таких як хмарні сервіси, ArcGIS OnLine та Story Maps від Esri, для аналізу правових питань.
Учні продемонстрували високий рівень розуміння теми та активну участь у дискусіях. Експерти відзначили професіоналізм педагогів та зацікавленість учнів у навчанні.
Відео звіт заходу:
Економіка справедливості: хто завдав шкоди, той має платити
(не забуваймо ставити вподобайку та підписуватися на канал Кіберджура)
Есе «Економічна відповідальність: як змусити винних платити»
12.03.2025 я був учасником відкритого інтегрованого уроку на тему «Економіка справедливості». Ми обговорювали важливий принцип: якщо хтось завдав шкоди, він має за це відповідати. Це стосується не лише людей, а й компаній та навіть держав.
На початку уроку побачив велику кількість присутніх і почав хвилюватися, але згодом захопився темою та активною дискусією. Мені сподобалося створення музичного ансамблю для емоційного налаштування на урок, хмари слів, до якої залучилися не тільки учні, а й гості.
Особливо запам’ятався епіграф уроку: “Справедливість без відповідальності — лише слово”. Ця фраза дуже глибока. Вона змусила мене замислитися над тим, що справедливість — це не лише правильні слова чи красиві закони, а й реальні дії. Якщо хтось порушує закон, завдає шкоди іншій людині або цілій державі, він повинен відповідати за свої дії. Саме це і є головна ідея економіки справедливості.
Найцікавішим для мене було проведення дослідження щодо масштабної екологічної катастрофи – наслідків підриву Каховського водосховища. Завдяки цьому я зрозумів, що справедливість – важливий принцип, який допомагає правильно організувати суспільство. Відновлення після катастрофи неможливе без командної роботи, знань і відповідальності. Це не просто шкільне завдання — це справжнє моделювання життя. Ще була цікавою робота з ШІ, коли ми створювали економічні дрони. Новим досвідом також стала робота на платформі ArcGIS Online та додатку Story Maps від Esri.
Особливе враження на мене справив новий онлайн-додаток “Економічний дрон із функцією Анти-шахед”. Цей інноваційний продукт — приклад того, як сучасні технології можуть допомагати людям. Він має на меті захистити суспільство від форс-мажорних обставин, таких як війна, блокування фінансових систем або ризики транспорту. Це дійсно новий рівень мислення: поєднання права, економіки та цифрових рішень.
Урок змусив мене задуматися: а чи завжди справедливість працює? На жаль, не завжди винні отримують покарання, але суспільство прагне цього. А що я особисто можу зробити для справедливості? На мій погляд, навіть маленькі вчинки — чесність у школі, повага до інших, дотримання правил — це також внесок у розвиток цивілізованого суспільства.
Отже, економіка справедливості — це не просто теорія, а життєво важливий принцип, який має працювати як у щоденному житті, так і на рівні міжнародного права. Справедливість — це і відповідальність за свої дії, і наша спільна мета — зробити світ безпечним та чесним. Вважаю, що такі уроки потрібні всім, адже вони вчать нас не лише економіці, а й відповідальності. Кожному з нас потрібно уважніше ставитися до своїх вчинків і думати про їхні наслідки.
Дмитро Афендіков,
учень 8 класу Великоновосілківської гімназії
з ЗОШ Іс Великоновосілківської селищної ради Донецької області
Великоновосілківська гімназія з ЗОШ Іс:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100031372688709
Докладніша інформація за посиланням:
https://kiberdjura.blogspot.com/2020/12/blog-post.html
Дякую за цікаву думку стосовно події, яка відбулася в онлайн просторі. Можливо ми всі разом зможемо змінити світ на краще!