Кладовище домашніх “євроблях”: що чекає на власників проблемних авто
Обіцяють штрафувати й навіть конфісковувати нерозмитнені машини
Тепер потрапити в Україну транзитом на європейських номерахможна тільки після сплати на кордоні “в’їзного” податку. Сума цього податку майже дорівнює сумі розмитнення. Саме тому в даний момент цим скористалися лише два водія, інші просто залишили авто на кордоні.
Зараз на Львівщині вже 122 “євробляхи” розмитнили. Проте минулого тижня бажаючих було двоє. На кордоні з Угорщиною виникло справжнє звалище. Автомобілі стоять розграбовані, без коліс і навіть без двигунів.
А на кордоні з Польщею, на пункті пропуску Шегині-Медика, з польської сторони – переповнені парковки. Ще тиждень тому вони були порожніми. Машини залишили тут мешканці прикордоння, на яких в Україні їздили в режимі транзиту, пише 24tv.ua.
Тепер простіше і перетнути кордон. Це можна зробити за 20 хвилин. Ще два тижні тому доводилося чекати годинами. На виїзд з України – кілька машин на “єврономерах”. І це дійсно поляки.
Черги з машин на єврономерах тепер у червоному коридорі україно-польського кордону. Андрій майже добу чекає розмитнення. Він таки зважився легалізувати свій сімнадцятирічний “Мерседес”. Каже, купив його у поляка рік тому за 750 євро. Податків вже нарахували майже на 2 тисячі євро. Гроші на розмитнення взяв в кредит.
Зараз, щоб в’їхати на 5 днів треба сплатити грошову заставу у розмірі повної суми розмитнення. Тому водії охоче легалізують свої машини.
“У нас за цей період оформлено вже понад 120 автомобілів в митному режимі імпорт. Це ті автомобілі, які старше 10 років і які не могли фізично оформитися до набрання чинності цього закону. Сплачено до держбюджету понад 6 мільйонів гривень”, – сказав заступник начальника управління організації митного контролю Степан Бочаров.
Ті, хто ввіз авто до того, як закон вступив в дію, мають 180 днів, щоб визначитися: розмитнювати або вивезти. А вже з травня обіцяють штрафувати і навіть конфісковувати нерозмитнені машини.
Нагадаємо, розмитнення євроблях: біда прийшла, звідки не чекали.
Як повідомляв Знай.иа розмитнення євроблях: українцям відповіли на всі хвилюючі питання.
Знай.иа писав, євробляхерам додали головного болю, всьому виною брудні папірці: це обман.
ZNAJ.UA
08.12.2018
“Євробляхи” почали зникати з українських доріг: розкрито причину
Власники “євроблях” вивозять придбані автомобілі на “батьківщину”
Через нові правила розмитнення авто, власники автівок на єврономерах розпочали вивозити свої транспортні засоби за кордон та залишати їх там.
Оскільки у водіїв немає грошей на розмитнення, тому такі автомобілі масово вивозяться за межі України, пише НАРОДНА ПРАВДА з посиланням на ТСН.
Оскільки розмитнення автомобілю з європейською реєстрацією коштує більше, ніж саме авто, то додому колишні власники “євроблях” повертаються вже пішки.
Нагадаємо, Лідер громадської організації “Авто Євро Сила” Олег Ярошевич спалив свій Land Roverна знак протесту.
Також ми писали, що Чернівецька митниця Державної фіскальної служби України розмитнила перший транспортний засіб на «єврономерах» за пільговими умовами, з 50% знижкою, отримавши до державного бюджету майже 50 тисяч гривень.
Закон про євробляхи: все, що потрібно знати про нові правила
В Україні прийняли новий закон. Дізнайтеся чи спростить він життя власникам євроблях
13 липня Верховна Рада України проголосувала в першому читанні за законопроекти №8487 і №8488 щодо зниження вартості розмитнення автомобілів на європейських номерах. Про що йде мова в законі і що відбувається навколо євроблях – читайте в нашому матеріалі.
Що відбувається?
У середу, 11 липня, власники машин на Єврономерах, так звані євробляхі, заблокували урядовий квартал Києва. Водії мали намір проводити безстрокову акцію протесту до тих пір, поки депутати не врахують їх вимоги.
Вже з самого ранку під будівлею Верховної Ради почали збиратися учасники мітингу. Автомобілісти, які приїхали з різних регіонів України, припаркували авто вздовж будівлі Парламенту і Кабміну, тим самим заблокувавши виїзд. Крім того, протестувальники не давали вийти з будівлі Верховної Ради нардепам, поки вони не проголосують за новий закон.
«Ми будемо стояти тут до тих пір, поки до нас не вийдуть чиновники і не почнуть вести переговори», – заявив один з водіїв, які приїхали в центр Києва.
Які правила діяли раніше?
Одна з основних претензій активістів – патрульна поліція занадто часто зупиняє автомобілі з європейською реєстрацією без видимих на те причин. Тим самим вони займаються беззаконням та порушують закон.
Дійсно, в минулому місяці полицеских отримали доступ до митної бази “Інспектор-2006”, в якій зафіксована інформація про машини, які перетнули кордон. Таким чином, співробітники патрульної служби отримали можливість «пробивати» терміни перебування на території України того чи іншого європейського автомобіля.
Отже, вони можуть штрафувати тих, хто прострочив реєстрацію. Мається на увазі ті авто, які прибули в країну в так званому режимі тимчасового ввезення.
Тобто, машини, які оформлені на іноземних громадян та згідно із законом без розмитнення, сплати мит, податків і акцизів, можуть перебувати на території країни цілий рік, але українці знайшли “вихід” з ситуації.
Автомобіль оформляють на іноземну компанію або громадянина європейської країни, а українці просто отримують довіреність. Залишається тільки один раз в рік перетинати кордон. Таким чином користуватися нерозмитненою машиною можна роками.
Раніше патрульні не мали доступу до бази митної служби. Але тепер вони можуть перевірити і відстежити термін перебування євроавтомобілей на території України і виписати штраф в 255 гривень, в разі прострочення. При цьому, при повторному порушенні, полицескі можуть позбавити автомобіліста прав до півроку, а також конфіскувати транспортний засіб.
Саме це і не влаштовує власників євроблях.
Врегулювання за допомогою нового закону
13 липня народні депутати ухвалили закон №8487, який націлений на рішення ситуації, що склалася. За відповідне рішення проголосували 265 народних депутатів.
Цей документ передбачає зниження акцизного податку на автомобілі, скасування заборони на митне оформлення машин, які не відповідають екологічному стандарту «євро-5». Крім того, депутати суттєво посилили контроль з боку митної служби та поліції за переміщенням машин, які зареєстровані на території інших держав.
Авторами законопроектів виступили комітет під керівництвом нардепа від БПП Ніни Южаніної. На їхню думку, акцизний податок повинен розраховуватися на основі таких ставок: з бензиновим двигуном – 50 євро, з дизельним двигуном – 75 євро. Для коригування вартості ввели коефіцієнти – залежно від обсягу двигуна і віку машини.
Так, сума буде дорівнювати базовій ставці, помноженій на коефіцієнт двигуна і коефіцієнт віку. Коефіцієнт двигуна – це обсяг, поділений на 1000.
Коефіцієнт віку – кількість повних календарних років з року, наступного за роком виробництва авто – і до року ввезення в Україну.
На думку авторки законопроекту, новий принцип розрахунку дозволить знизити акцизи і розміри ставок для різних за обсягом двигунів авто. Однак акциз на старі автомобілі навпаки збільшиться. Це зроблено для того, щоб люди купували більш нові машини.
Другий закон – №8488 – істотно посилює штрафи за порушення термінів реєстрації транзитних автомобілів. Так, наприклад за прострочення понад 20 днів доведеться заплатити 85 тисяч гривень (замість 8,5 тисячі), а якщо власник перевищив термін на місяць, то штраф становитиме 170 тисяч гривень (раніше – 17 тисяч).
За порушення тимчасового використання машин доведеться виплатити:
більше 10 діб – 85 тисяч гривень (замість 17 тисяч);
більше місяця – 170 тисяч гривень.
Ніна Южаніна вважає, що за новим законом розмитнення автомобіля буде коштує від 2,5 до 3 тисяч доларів.
Активісти ж вимагають, щоб вартість розмитнення автомобіля не перевищував тисячі доларів плюс ПДВ і мито.
Кому вигідно, а кому ні?
Нові правила ввезення автомобілів дадуть можливість простим українцям купувати в Європі підтримані машини і офіційно їх розмитнювати.
У мінусі залишаться ті самі «польські» і «литовські» фірми, які займалися ввезенням авто на іноземній реєстрації. Крім того, новий закон вдарить і по офіційним імпортерам і дилерам, які продають нові машини.
ZNAJ.UA 13.07.2018
ВЛАСНИКИ “ЄВРОБЛЯХ” ОЗВУЧИЛИ СВОЇ ВИМОГИ ДО ВЛАДИ
Власники “євроблях” вимагають від уряду скасувати постанову Кабінету Міністрів №475, згідно з якою українські поліцейські отримали доступ до митної бази “Інспектор-2006”, і внести до порядку денного Верховної Ради законопроекти №8487 і 8488, які знижують акциз на розмитнення машин. Про це заявив керівник організації “АвтоЄвроСила” Олег Ярошевич, повідомляє “УНІАН”.
“Перша вимога – це скасування постанови Кабінету Міністрів від 20 червня №475, яка дала можливість репресувати авто на єврономерах по всій території України й практично паралізувати всю роботу митниць.
Друга – ухвалити законодавство для адекватного розмитнення таких транспортних засобів. Адже цей тиждень є останнім перед літніми канікулами Верховної Ради. Тому потрібно внести до порядку денного Ради законопроекти №8487 і 8488, щоб вони вже були зареєстровані.
Адже порядок денний дає можливість поставити дату звіту. Якщо ми не внесемо до порядку денного, то ми не зможемо розглянути його до ухвалення нового бюджету. Оскільки зміни до Податкового та Митного кодексів приймаються за 6 місяців до прийняття бюджету” – сказав він.
Також, за словами Ярошевича, акція проводитиметься безстроково.
“Ми приїхали сюди на безстрокову акцію. Зараз лише невелика частина, яку ми змогли зібрати за одну добу, і багато людей не встигли відпроситися з роботи або доїхати”, – сказав він.
Крім цього, Ярошевич зауважив, що акція протесту проводитиметься тільки в урядовому кварталі Києва.
“Ми тиснемо тільки на законодавчу й виконавчу владу. Тобто на Кабмін і Верховну Раду”, – сказав він.
Як повідомляв 5.UA, урядовий квартал заполонили власники автомобілів із європейською реєстрацією. Мітингувальники поз’їжджалися з усієї України. Протестують проти свавілля поліції – “євробляхерів” у регіонах, начебто, усе частіше зупиняють патрульні без будь-яких на те причин.
УНІАН
11.07.2018