Головна > Господарство > Народна ініціатива – на захисті Української землі

Народна ініціатива – на захисті Української землі

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ОБ’ЄДНАНИЙ ШТАБ
ЗАХИСТУ УКРАЇНСЬКОЇ ЗЕМЛІ

м. Київ                                                                                                 10 січня 2020 р.

До сільських, селищних, міських,
районних та обласних Рад України

ЗВЕРНЕННЯ

Всеукраїнський Об’єднаний штаб захисту української землі, утворений за
рішенням зборів громадських об’єднань, аграрних союзів, спілок та політитчних
партій України з метою недопущення розкрадання національного багатства
українського народу – землі, прийняв 10 січня цього року протокольне рішення
про необхідність утворення в Україні «Єдиної національної програми
реформування земельних відносин», як народної ініціативи.

З цією метою Об’єднаним штабом було прийнято: «Вимоги щодо
впровадження земельної реформи в Україні» та «Настанови стосовно
земельної реформи в Україні» (додатки 1 та 2).

Це рішення є консолідованою позицією всіх учасників Всеукраїнського
Об’єднаного штабу, які вважають, що доля української землі зокрема, та
української держави загалом, не може і не повинна вирішуватись через кулуарні
домовленості окремих політичних сил та іноземних контрагентів, а має стати
предметом загальнонаціонального процесу та продуктом суспільного
консенсусу – лише в такому випадку реформування земельних відносин буде для
українського суспільства благом, а не приводом для внутрішнього протистояння
та конфліктів.

Ставлячи перед собою мету широкої суспільної консолідації заради
утворення «Єдиної національної програми реформування земельних відносин»,
Об’єднаний штаб вирішив звернутись до вашої Ради, як до уповноваженого
представника громадян України, що мешкають на території відповідної громади
і, відповідно до ст. 5 Конституції України, мають право здійснювати владу через
органи місцевого самоврядування.

Ми пропонуємо вашій Раді, спільно з учасниками Всеукраїнського
Об’єднаного штабу:

1. Приєднатися до народної ініціативи зі створення «Єдиної національної
програми реформування земельних відносин».
2. Розглянути та прийняти на пленарному засіданні сесії Ради тексти
«Вимоги щодо впровадження земельної реформи в Україні» та
«Настанови стосовно земельної реформи в Україні», як документи, на
основі котрих формуватиметься загальна позиція всіх громад нашої
держави.
3. Задля недопущення нехтування народними депутатами України від
мажоритарних округів думкою та інтересами своїх виборців прийняти і
донести до них відповідне «Доручення народному депутату України».
4. Звернутися до Президента України з проханням прийняти рішення щодо
законодавчих змін у земельних питаннях з урахуванням позиції громади.
5. Організувати діалог з сільськими, селищними та міськими Радами вашої
області з проханням невідкладно здійснити аналогічну процедуру.
Діючи солідарно в питанні збереження рідної землі для свого народу, ми
зможемо сформувати як широку суспільну підтримку, так і надійну правову
основу для реалізації «Єдиної національної програми реформування земельних
відносин».

Додатки:
1. Зразок «Вимоги щодо впровадження земельної реформи в Україні».
2. Зразок «Настанови до земельної реформи в Україні».
3. Проект «Доручення народному депутату України», обраному у
відповідному мажоритарному окрузі.
4. Проект рішення місцевої Ради.

З повагою,

Від імені Всеукраїнського Об’єднаного Штабу

О. В. Ходаківська

 

Додаток 1

ВИМОГИ
щодо впровадження земельної реформи в Україні

Нам, українцям, потрібний шлях до розвитку та добробуту через створення
нових суспільних відносин щодо прав володіння, користування і розпорядження
сільськогосподарською землею.

Нам потрібний суспільний консенсус, щоб розв’язати гострий соціальнополітичний конфлікт, який виник на тлі запропонованої Урядом України моделі
обігу земель. Досягнути цього консенсусу можна лише шляхом широкого
суспільного діалогу.

Нам потрібна «Єдина національна програма реформування земельних
відносин в Україні», котра стала б корисною цілому українському суспільству,
а не окремим його верствам.

Для цього ми мусимо створити власну модель економічних та соціальних
відносин – власними силами і у власних інтересах, cпираючись на досвід наших
успішних сусідів – країн ЄС, особливо східно-слов’янських держав, що мають
близьку до українців культуру та цінності.

Метою земельної реформи в Україні має бути виключно добробут кожного
українця, розвиток села та забезпечення продовольчої безпеки держави. Все інше
– від лукавого.

Не через продаж землі, а лише завдяки праці людей, що працюють на землі,
дбають про неї та про потреби своєї громади та цілого народу, ми досягнемо цієї
мети.

Земельна реформа повинна відбуватися винятково на конституційних
засадах, зокрема з метою забезпечення права власності Українського народу на
землю (ст. 13 КУ), її охорони як національного багатства (ст. 14 КУ).

Ми, громадяни України, реалізуючи власні права та свободи у відповідності
до ст. 5 та 38 Конституції України, заради громадського спокою і процвітання
України, вимагаємо від Верховної Ради України, Президента України та
Прем’єр-міністра України забезпечити процес утворення та прийняття «Єдиної
національної програми з реформування земельних відносин», а саме:
1. Верховній Раді України – зупинити розгляд законопроекту №2178-10
від 10.10.2019 р. «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо
обігу земель сільськогосподарського призначення», який несе загрозу
національним інтересам.
2. Верховній Раді України та Президентові України – утворити робочу
групу в складі представників місцевих громад з усіх областей України, органів
місцевого самоврядування, професійних асоціацій і аграрних спілок, профільних
міністерств, комітетів ВРУ.
3. Результатом роботи цієї групи повинно стати утворення «Єдиної
національної програми реформування земельних відносин» у відповідності до
викладених в Настановах засад.
4. «Єдина національна програма реформування земельних відносин»
підлягає оприлюдненню та схваленню в середовищі громад та фахових спілок,
породжуючи, таким чином, суспільний консенсус стосовно її змісту та суті.
5. Лише після досягнення такого суспільного консенсусу «Єдина
національна програма реформування земельних відносин» підлягає ухваленню
Верховною Радою України та стає основою для внесення змін до чинних Законів
України.

 

Додаток 2

НАСТАНОВИ
до земельної реформи в Україні

Реформа відносин власності на землю, правове забезпечення та
грошово-кредитна політика держави повинні забезпечити:
· захист інтересів простого українця, селянина та фермера;
· легкий доступ до матеріальних, дешевих фінансових, та інших ресурсів
індивідуальних селянських і дрібних фермерських господарств;
· спрощення ведення аграрного бізнесу селянами та фермерами;
· покращення інфраструктури на селі.
– запровадження державних механізмів сприяння розвитку індивідуальних
селянських і дрібних фермерських господарств.

«Єдина національна програма» повинна:

1.Розділити питання продажу приватних паїв, комунальної землі і землі
державного сектору та створити окремі моделі обігу прав на землю у кожному з
цих секторів.
2.Створити окремі моделі ринків: прав власності, прав землекористування
(оренди) та інших ринків сільськогосподарських транзакцій.
3.Обмежити право володіння окремої фізичної особи – громадянина України,
включно з корпоративними правами, розумним розміром землі на одну особу та
заборонити продаж землі особам – нерезидентам України.
4.З метою консолідації земель в руках малих виробників створити систему
державного регулювання умов купівлі-продажу. Встановити, що громадянин має
право продати землю виключно державі або місцевій громаді.
5.Спростити доступ до землі громадянину України, що купує землю з метою
ведення аграрного бізнесу таким чином, щоб при купівлі йому надавалася
можливість розстрочки оплати на тривалий час (декілька років).
6.З метою полегшення доступу до ресурсів створити нові умови
фінансування та кредитування аграрного бізнесу.
7.Прийняти окремий закон про контроль з боку держави правил
землекористування та якості грунтів.
8.Землі державного сектору повинні використовуватися для вирішення
загальногалузевих потреб. Створити умови для розвитку аграрної науки,
профільної освіти, селекційної роботи, відпрацювання новітніх технологій,
районування сортів, агросупроводу та реалізації інших загальногалузевих
потреб.
9.Спростити оподаткування малого аграрного бізнесу.

 

Додаток 3

 

_____________________  РАДА ______________ ОБЛАСТІ

____________СКЛИКАННЯ

Р  І  Ш  Е  Н  Н  Я

«Про приєднання громади села (с-ща, міста) _____________
до народної ініціативи стосовно реформування  земельних відносин»

_________________________ сільська(селищна, міська) рада(громада), як орган місцевого самоврядування, що представляє інтереси ____________ членів ______________________________________________________ територіальної громади, та, одночасно,  ______________ громадян України, наділених виборчим правом та правом голосу, розглянувши Звернення Всеукраїнського Об’єднаного Штабу захисту української землі відносно приєднання ________________________________________________________________ територіальної громади до народної ініціативи про створення Єдиної національної програми реформування земельних відносин, викладеної у тексті «Вимог щодо впровадження земельної реформи в Україні» та «Настанов до земельної реформи в Україні» (додатки 1 та 2), керуючись статтями 5, 7, 13,14,140 –143 Конституції України та статтями 2, 10, 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», вирішила:

  1. Підтримати текст «Вимог щодо впровадження земельної реформи в Україні» та «Настанов до земельної реформи в Україні».
  2. З метою практичної реалізації змісту цих Вимог та Настанов:

а)делегувати від_________________________________ ради (громади) представника  ________________________________________________(ПІБ) для всіх подальших дій з цього питання.

б) від імені виборців територіальної громади затвердити текст звернення (наказу) до народного депутата України _____________________(ПІБ), обраного в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № _____ (додаток 3);

в) уповноважити __________________ сільського (селищного, міського) голову) ______________________ на підписання та направлення відповідного звернення (наказу) народному депутату України.

Громада с.__________________ «___»_______2020 р.

 

 

Депутату Верховної Ради України
від одномандатного виборчого округу № _____
_______________________________ (П.І.Б.)

ДОРУЧЕННЯ

Шановний _______________________ !

Реалізуючи конституційне право громадян України на участь в управлінні
державними справами, визначене статтею 38 Конституції України, базуючись на
повноваженнях, наданих депутатам органів місцевого самоврядування на
представлення інтересів членів територіальної громади, визначених статтями 140
та 143 Конституції України, а також Законом України «Про місцеве
самоврядування в Україні» та виконуючи рішення _______ сесії, цим
дорученням уповноважуємо Вас, як представника виборців нашої територіальної
громади (територіальних громад) села (сіл) ____________, на такі дії:
З метою реалізації волі наших громад Вам, як нашому повноважному
представникові у Вищому законодавчому органі України, належить право та
обов’язок для того, щоб:
1. Вважати ухвалений нами текст «Вимог щодо впровадження земельної
реформи» як волевиявлення громад.
2. Невідкладно виступити від нашого імені з відповідною депутатською
ініціативою до Верховної Ради України та Кабінету міністрів України
стосовно відкликання з розгляду законопроекту №2178-10 від
10.10.2019 р. «Про внесення змін до деяких законодавчих актів
України щодо обігу земель сільськогосподарського призначення» та
вирішення по суті питання з утворення спільних робочих груп для
утворення «Єдиної національної програми реформування земельних
відносин».
3. В місячний термін з дати отримання цього доручення відзвітувати про
хід його виконання перед виборцями свого округу.

Голова _____________________Ради                   Підпис

 

 

ТІ, ЩО ХОЧУТЬ УКРАСТИ В УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ ЗЕМЛЮ, ЛИШЕ ЧЕКАЮТЬ СЛУШНОГО ЧАСУ

У Сумах за взаємною ініціативою налагоджено співпрацю між Штабом захисту Української землі та Радою представників українських патріотичних осередків.

Перша зустріч відбулася 25 грудня 2019 року в приміщенні сумського обласного товариства «Просвіта». Штабом Захисту Української Землі на зібрання було делеговано відповідального секретаря ШЗУЗ – В. В. Костенка. Від українських осередків були присутні: О.  Г. Шевченко (сумське обласне товариство «Просвіта»), С. А. Супрун (ПП «Правий сектор»), Олександра Никонорова (ГО «Молодий народний рух»), Ю. М. Тищук (ГО «Майдан»), Є.  Г.  Старинський (СО ГО Всеукраїнське об’єднання ветеранів), В.  П. Балицький (ВО «Батьківщина»), О. К. Величко (ГО «Сумський Автомайдан»), О. В. Кукса (Українське об’єднання учасників бойових дій та волонтерів АТО Сумської області), В. М. Азаренков та Д.  В. Стрижак (ГО «Українське козацтво»), А. С. Гребенюк (ГО «Українці разом»), В.  Є.  Чернявський (ГО Об’єднання учасників АТО «Граніт»), М. Ф. Чижиченко (ГО «Клуб освітян-ветеранів»), О. М. Журавка (ГО «Я українець»). Також цю ініціативу підтримали ще декількох десятків осередків.

Обговорювалися питання введення ринку землі, прийняття законопроекту № 2178-10 у другому читанні та відбувався пошук дій та механізмів донесення інформації до широкого кола українців з приводу земельної реформи. Адже головне завдання кожного патріота в цій ситуації – домогтися того, щоб земельна реформа принесла якнайбільше користі країні і людям.

Було вирішено:провести Панельну дискусію на майданчику «Розумний ХАБ» з Народними депутатами України від Сумщини, написати роз’яснювальну листівку до виборців щодо земельної реформи та загроз через її недоопрацьованість, розповсюдити листівку серед сільських та міських жителів та інше.

На зустріч з експертами та представниками громадськості в «Розумний хаб» було запрошено усіх депутатів Верховної ради України від Сумщини, зокрема від ПП «Слуга народу» списочників МихайлаАнанченка та Артема Ковальова, Тетяну Рябуху від округу №157, Ігоря Васильєва (округ №158), Максима Гузенка (округ №161), Миколу Задорожного (округ №162). Також було запрошено позафракційних депутатів – Ігоря Молотка (округ №160), Андрія Деркача (округ №159).

Розглядалися такі питання: «Конституційні положення про землю – чи знають про це депутати?» (експерт В. І. Романенко), «Про непідготовленість земельної реформи» (С. М. Карпенко – голова фермерського господарства (Сумський район), «ПП «Аграрна партія»,   «Про поправки до законопроекту 2178-10 у другому читанні» (О. О.Картавий – голова ОШ ЗУЗ Сумська область), «Нинішній земельний закон – шлях до деградації сільськогосподарських господарств» (В.  П.  Балицький (ВО «Батьківщина»), «Неприпустимість продажу землі (купує тільки Держава)» (Ю. М. Тищук (юрист), «Чорний і сірий ринок землі. Ліквідація цих явищ» (Є.  Г.  Старинський), «Земельні питання. Контролюючі органи – кадастр і реєстрація, МВС, суди. Вирішення конфліктів» (О. В. Попов), «Розвиток малих фермерських та сімейних господарств – проблеми та реформа» (голова асоціації фермерських господарств у Сумській області – Іван Григорович Дейнека), «Права найманих працівників у системі АПК (профспілки) (голова профспілок АПК в Сумській області – В. О. Кривохижа), «Як повернути українців із закордону» (голова сільради с. Яструбине, Сумського району – М. В. Стрижак), «Питання удосконалення управління в сільському господарстві для підвищення ефективності» (Г. О. Пархоменко – спеціаліст АПК), «Про співпрацю з депутатами ВРУ із земельних та інших питань» (О. К. Величко – ГО «Сумський Автомайдан»), «Загальна оцінка дій уряду і влади: як відкликати депутата, який порушує Конституцію України та права виборців» (В.  О.  Бобиренко – ГО «Бюро аналізу політики») та інші.

На зібрання також були запрошені представники майже всіх ЗМІ, які є в місті Суми. Відвідали ж зібрання лише журналіст з газети «Панорама» В. І. Пошва та Агенції «Інтерфакс» С. П. Ханін. З телеканалів репортаж на 7 секунд показало ТРК «Академ – TV». Також щиро вдячні за небайдужість журналістам Обласного суспільного телебачення «ТРК UA Суми» за небайдужість та чесно виконану роботу. Вони взяли багато різних інтерв’ю та записали майже всю дискусію. Але в ефірі інформації про подію не було зовсім. Пояснено це було тим, що на зібрання не з’явилися депутати. Ми ж думали, що Суспільне телебачення не лише для депутатів.

Що ж до самих депутатів, то як з’ясувалося: комусь було ніколи, хтось захворів, хтось зізнався, що в питаннях землі він не компетентний, а хтось і зовсім нам не відповів.

Хоч навколо тихо і Український народ спить спокійним невинним сном, бої за Українську землю на окремих хуторах ще тривають. І зовсім скоро стане зрозумілим, чи не про нинішнє покоління українців сказав Т. Г. Шевченко: «А ми дивились і мовчали та мовчки чухали чуби. Німії, подлії раби…».

О. Г. Шевченко, голова Сумського обласного товариства «Просвіта» 

 

 

ЗАЯВА

Закликаємо народних депутатів України від Сумщини провести земельну реформу в інтересах усього українського суспільства з урахуванням потреб нинішнього і майбутнього поколінь Українців.

 

Ми, представники територіальних громад, фермерських господарств, сільськогосподарських підприємств, особистих селянських господарств, домогосподарств, профспілок, патріотичні проукраїнські сили, організації громадянського суспільства та наукового співтовариства, які зібралися в місті Суми 08.01. 2020 року для того, щоб з’ясувати реальний стан земельної реформи в Україні, дійшли висновку, що владою майже повністюігнорується думка народу в цій доленосній справі.

Тому висловлюємо рішучий протест проти будь-яких спроб розпродажу Української землі всупереч волі Українського народу.

Вважаємо, що закріплення на законодавчому рівні моделі обігу земель сільськогосподарського призначення має відбуватися лише за умови обговорення цього питання в суспільстві, з обов’язковим урахуванням позиції громадян, які живуть і працюють на землі. Тих, хто забезпечує сільську зайнятість, наповнення місцевих бюджетів, продовольчу безпеку держави. Саме про це говорив Президент у своїй передвиборчій програмі. Однак 13 листопада всупереч волі народу України парламентською більшістю проголосовано в першому читанні антиконституційний законопроект про розпродаж сільськогосподарських земель.

Прийняття такого законопроекту є реальною загрозою національній безпеці та має бути предметом розгляду правоохоронних органів. Саме таких дій ми вимагаємо від РНБО, Генпрокуратури, ДБР та МВС!

Ми вважаємо, що усі реформи в аграрному секторі повинні спрямовуватися на підвищення добробуту людей, збалансований сільський розвиток, підвищення рівня зайнятості на селі. При цьому держава повинна гарантувати захист прав власності й користування на землі с/г призначення та інших аграрних активів.

Переконані, що до повного відновлення територіальної цілісності України виключне право викупу земель сільськогосподарського призначення повинна мати лише держава. Розпродаж та будь-яке відчуження земель сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності має бути заборонено.

Вимагаємо від депутатів Сумщини у Верховній раді України:

– неухильного виконання норм Конституції щодо збереження землі як основного національного багатства у власності Українського народу;
– негайного відкликання антинародного та антиконституційного законопроекту № 2178-10;
– встановлення законодавчої норми про те, що єдиним покупцем земель сільгосппризначення до відновлення територіальної цілісності України та припинення бойових дій на Сході країни має бути держава.

Ми, представники територіальних громад, фермерських господарств, сільськогосподарських підприємств, особистих селянських господарств, домогосподарств, профспілок, патріотичних проукраїнських сил, організацій громадянського суспільства та наукового співтовариства, залишаємо за собою право на громадський протест, гарантований Конституцією України.

Ми змусимо вас прислухатися до українського народу!


Керівник штабу:
Картавий Олексій Олексійович
Тел.: (096) 419 10 75, (066)198 74 68, е.mail: kartavyi2016@ukr.net

Відповідальний секретар: Костенко В’ячеслав Станіславович
Тел.. (066) 28115 14,  е.mail:  ekobion@ukr.net

 

 

ЗВЕРНЕННЯ

Шановні виборці! Сьогодні вирішується доля Української Землі, а це означає, що вирішується не лише наша доля, але й доля майбутніх поколінь українців.

Просимо вас звертатися до депутатів, яких ви обрали, з вимогою вирішити земельне питання, поставивши на перше місце інтереси України і українського народу.

З цією метою вимагати використання найкращого світового досвіду та розробити найкраще земельне законодавство.

Ми повинні наголосити, що в цій надважливій  справі «турборежим» не є помічником.

На здійснення земельної реформи хай буде витрачено стільки часу, скільки необхідно для того, щоб наші нащадки подякували нам за те, що ми зберегли Українську ЗЕМЛЮ, яка їм дуже знадобиться в умовах наростаючої світової продовольчої кризи.

Ми переконані, що всі дії в аграрному секторі повинні спрямовуватися на підвищення добробуту людей, збалансований сільський розвиток, підвищення рівня зайнятості на селі. Під час земельної реформи вимагаємо не керуватися дуже вузьким розумінням ефективності як чисто фінансової одноразової вигоди, а брати до уваги перш за все важливі соціальні, екологічні, безпекові та інші довгострокові аспекти цієї справи.

На наш погляд, для цього щонайменше необхідно:

– завершити інвентаризацію земель сільськогосподарського призначення, остаточно навести лад у Державному земельному кадастрі, щоб забезпечити прозорість і ефективність земельної реформи, зменшити її корупціогенність та виключити рейдерство;
– забезпечити розумне законодавче врегулювання земельного питання;
– розробити ефективне законодавство для розвитку малих та середніх господарств;
– організувати доступне кредитування та страхування у сфері використання землі;
– забезпечити реалізацію права власників паїв вигідно розпоряджатися своєю власністю;
– визначити остаточну розумну норму володіння землею, але лише громадянину України.
– втілити в життя принцип: Землею має володіти той, хто на ній працює.

Ми вважаємо, що до повного відновлення територіальної цілісності України виключне право викупу земель сільськогосподарського призначення повинна мати лише держава. Розпродаж та будь-яке відчуження земель сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності мають бути заборонені.

А поки що пропонуємо використання різних взаємовигідних форм та термінів оренди землі. Для цього слід законодавчо врегулювати максимальний захист права оренди землі та вигідної перспективи її оренди.

Гуртуймося, українці! Адже саме від нас залежить, чи стане українська земля золотою акцією для майбутніх поколінь, чи буде найбільшою гіркою і безповоротною втратою українського народу.


Штаб захисту української землі
:
Тел.: (066) 2811514, (096) 4191075;  е.mail: ekobion@ukr.net

 

 

МАНІФЕСТ
Об’єднаного Штабу захисту Української землі

Ми, представники територіальних громад, фермерських господарств, сільськогосподарських підприємств, особистих селянських господарств, домогосподарств, профспілок, патріотичні проукраїнські сили, організації громадянського суспільства та наукового співтовариства висловлюємо рішучий протест проти будь-яких спроб розпродажу Української землі, всупереч волі Українського народу.

  Вважаємо, що закріплення на законодавчому рівні моделі обігу земель сільськогосподарського призначення має відбуватися лише за умови обговорення цього питання в суспільстві, з обов’язковим урахуванням позиції громадян, які живуть і працюють на землі. Тих, хто забезпечує сільську зайнятість, наповнення місцевих бюджетів, продовольчу безпеку держави. Саме про це говорив Президент у своїй передвиборчій програмі. Однак 13 листопада всупереч волі народу України парламентською більшістю проголосовано у першому читанні антиконституційний законопроект про розпродаж сільськогосподарських земель.

Прийняття даного законопроекту є реальною загрозою національній безпеці та має бути предметом розгляду правоохоронних органів, а не приводом для хизування на телеекранах випадкових осіб, що дорвалися до влади. Саме таких дій ми вимагаємо від РНБО, Генпрокуратури, ДБР та МВС!

Ми вважаємо, що усі реформи в аграрному секторі повинні спрямовуватися на підвищення добробуту людей, збалансований сільський розвиток, підвищення рівня зайнятості на селі. При цьому держава повинна гарантувати захист прав власності й користування на землі с/г призначення та інші аграрні активи.

Аграрні реформи не мають права втілювати легіонери, які далекі від реалій аграрної економіки і ніколи не працювали на землі. Під диктовку міжнародних кредиторів вони намагаються «по швидкому» розпродати усі стратегічні об’єкти, включаючи земельні ресурси. Але це далеко не те, що може стати поштовхом для розвитку аграрного сектору та національної економіки в цілому. Такі кроки нагадують рейдерство загальнонаціонального масштабу. Якщо державна політика спрямована на підтримку рейдерів та олігархату, а не справжніх господарів, то ми будемо змінювати антинародну політику і політиків, які її насаджують!

 Ми вважаємо, що до повного відновлення територіальної цілісності України – виключне право викупу земель сільськогосподарського призначення повинна мати лише держава. Розпродаж та будь-яке відчуження земель сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності має бути заборонено.

Ми вимагаємо від Президента України як гаранта Конституції:

– неухильного виконання норм Конституції щодо збереження землі як основного національного багатства у власності Українського народу;
– негайного відкликання антинародного та антиконституційного законопроекту No 2178-10;
– встановлення законодавчої норми про те, що єдиним покупцем земель сільгосппризначення до відновлення територіальної цілісності України та припинення бойових дій на Сході країни має бути держава.

  Ми, представники територіальних громад, фермерських господарств, сільськогосподарських підприємств, особистих селянських господарств, домогосподарств, профспілок, патріотичних проукраїнських сил, організацій громадянського суспільства та наукового співтовариства, залишаємо за собою право на громадський протест, гарантований Конституцією України. А також, якщо ми рухаємося до ЄС, то маємо право на акції протесту, до яких вдаються європейські фермери – перекриття дорожнього руху на міжнародних трасах, тракторні колони до урядових будівель, безстрокові пікети та інші заходи. До цих протестів прислуховуються можновладці ЄС. Ми змусимо прислухатися і до нас!

Ми вимагаємо від влади забезпечення дієвого народовладдя в країні і дати можливість громадянам вирішувати долю Української землі та долю України!

– Громадська спілка «Аграрний союз України»

-Асоціація фермерів та приватних

землевласників України

-Суспільна система

-Федерація профспілок України

-Профспілка працівників агропромислового

 комплексу України

-Асамблея аграрних палат України

-Комітет захисту рідної землі

-Національний корпус

-ГО «Голос Нація»

-Асамблея громадських організацій

малого та середнього бізнесу України

-ВГО «Спілка молоді села»

-ГО «Наша земля»

-Соборне козацтво України «СІЧ»

-Всеукраїнське об’єднання ветеранів

-Інститут земельної політики

-Асоціація «Зелений світ»

-ГО «Центр стратегічних досліджень»

-ГО «Федерація дітей війни»

-ВГО «Спілка сільських жінок України»

-Народна солідарність Всеукраїнська профспілка

-ВГО «Всеукраїнський центр по боротьбі

з корупцією в органах державної

влади і правоохоронних органах та

органах місцевого самоврядування»

-ВГО «Воля»

– ГО «Захистимо рідну землю»

 

 

 

    ПРЕЗИДЕНТОВІ УКРАЇНИ
ВЕРХОВНІЙ РАДІ УКРАЇНИ
КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

Зауваження та пропозиції
представників територіальних громад (сільських рад),
власників сільськогосподарських підприємств,
фермерів Лебединського району Сумської області
щодо впровадження ринку землі в Україні

В основному Законі нашої держави – Конституції України, а саме в cтатті 13, зазначено:

«Земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключеної (морської) економічної зони є об’єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією».

Всупереч Конституції України, а саме статі 13 для прийняття на черговій  сесії Верховної Ради України готується проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обігу земель сільськогосподарського призначення».

На черговому засіданні представників територіальних громад, аграріїв (малого та середнього бізнесу) Лебединського  району Сумської області  при обговоренні даного законопроекту були прийняті наступні рішення:

  1. Засудити та вимагати від депутатів Верховної Ради України відкликати проект закону № 2178-10.
  2. Вимагати від депутатів Верховної Ради України продовжити мораторій на продаж земель сільськогосподарського призначення (для товарного виробництва):
    а) до завершення військових дій на частині території України (Донецькій та Луганській областях);
    б) до завершення процесу децентралізації та територіальної                 реформи в Україні.
  1. Вимагати від Кабінету Міністрів України відновити дію Міністерства сільського господарства (як самостійної одиниці).
  2. Зобов`язати (відновлене) Міністерство сільського господарства разом із діючим Міністерством розвитку общин та територій створити робочу групу із залученням:
    а) представників сільських, селищних Рад, об`єднаних територіальних Громад;
    б) фахівців аграрної галузі, (наукових представників, економістів,          юристів, експертів)
    в) аграріїв-практиків малого, середнього та великого бізнесу, на умовах надання ними пропозицій по концепції розвитку аграрної галузі України
    г) фахівців землевпорядної галузі.
  1. Зобов’язати робочу групу при (відновленому) Міністерстві сільського господарства  разом з Міністерством розвитку общин та територій розробити концепцію (програму) розвитку аграрної галузі в Україні та розробити перехідний та адаптований до європейських умов (враховуючи позитивний досвід європейських країн, які мають подібний до нашої країни аграрний потенціал) план проведення другого етапу земельної реформи в Україні. Важливим елементом концепції розвитку аграрної галузі в Україні повинні бути національні традиції та соціально-демократичний устрій нашого суспільства.
  2. Після розроблення та прийняття концепції (програми) розвитку аграрної галузі в Україні провести національний референдум по питанню  умов використання та продажу земель сільськогосподарського призначення для товарного виробництва.
  3. Розробити, обговорити, прийняти Закон «Про обіг земель в Україні».
  4. Зобов’язати Держгеокадастр та інші Державні установи призупинити на перехідний період всі правочини з обігом земель сільськогосподарського призначення.

Пропозиції щодо обігу земель в Україні

Для запобігання шахрайству, спекуляції (перепродажу земель) необхідно в законі виписати умови, які це унеможливлюють.

Перш за все, земля – це не товар, а самий важливий національний ресурс, який створює громадянам робочі місця, тим самим спонукає проживати в своїй державі, створює та утримує соціальну інфраструктуру, формує демографічний устрій країни. Необхідними умовами при  запровадженні цивілізованого, (а не хаотичного) ринку земель сільськогосподарського призначення, є:

  1. Завершення, створення єдиного державного реєстру земель.
  2. Створення «Державного земельного банку України».
  3. До вільного обігу (користування, дарування, продаж-купівля, застави) мають належати землі під цільовим призначенням ІЖБ, ІДБ, садівництво, для будівництва гаражів, під виробничими об`єктами.
  4. До обмеженого обігу користування мають належати землі під цільовим призначенням – для ведення особистого селянського господарства (ОСГ). Умови використання цих земель:
    а) самостійне ведення особистого селянського господарства без створення юридичної особи,
    б) вільний продаж земель ОСГ, особам, які зобов`язані самостійно вести особисте селянське господарство,
    в) максимальний розмір у володінні землями ОСГ – 2,0 га. При наявності у власника земель цільового призначення для ведення ОСГ понад 2,0 га такі землі мають обліковуватися, як категорія земель «для ведення товарного сільськогосподарського виробництва».
  1. До обмеженого обігу користування також мають належати землі із цільовим призначенням «для ведення товарного сільськогосподарського користування» (паї). Умови використання цієї категорії земель :
    а) створення юридичної особи, яка має статус виробника сільськогосподарської продукції,
    б) максимальний розмір приватної власності земель такої категорії у юридичної особи може бути не більше 50,0 га. Умови формування такого банку землі – особистий пай, успадкований пай, переведені в землі – «для ведення товарного сільськогосподарського виробництва», придбані землі із категорії «для ведення ОСГ»,
    в) покупцем земель «для ведення товарного  сільськогосподарського виробництва» має бути перші 10 років виключно держава в особі ОТГ (які кредитуються Державним земельним банком). ОТГ мають право здавати придбані землі в оренду або продавати право на їх користування юридичним особам (на певний період часу), які мають статус виробника сільськогосподарської продукції.

Саме такий підхід до питання обігу земель сільськогосподарського призначення в Україні дасть можливість розвитку малого та середнього бізнесу на селі, створенню робочих місць поверненню заробітчан для праці на Батьківщині. Тотальний, безконтрольний розпродаж земель сільськогосподарського призначення знищить малі та середні села, залишить без фінансування територіальні громади.

Ми закликаємо Вас бути патріотами своєї країни пам’ятати про своїх пращурів, учасників ВВВ, АТО, які воювали та воюють за нашу землю, помирали та помирають за неї, думати про своїх дітей та внуків.

Звертаємося з проханням : до представників територіальних громад, аграрного бізнесу, депутатів всіх рівнів, поміркованих громадян, патріотів, які розуміють, що немає землі – немає Українського села, немає майбутнього нашим дітям, немає майбутнього жити в заможній країні, підтримати нас.


ГОЛОВИ СІЛЬСЬКИХ РАД ЛЕБЕДИНСЬКОГО РАЙОНУ

ЛЕБЕДИНСЬКА РАЙОННА ГО «АГРАРНИЙ СОЮЗ УКРАЇНИ»
ЛЕБЕДИНСЬКА РАЙОННА ГО «АССОЦІАЦІЯ ФЕРМЕРІВ УКРАЇНИ»

 

 

ЗВЕРНЕННЯ
до Українського народу і влади

Ми, представники партій і громадських організацій, різні за ідеологією і баченням розвитку держави, маємо спільне переконання в тому, що перетворення української землі сільськогосподарського призначення в товар – найбільша небезпека для країни, для її існування.

Ідею земельного ринку, нав’язану нам світовим урядом, переводили в практичні дії всі президенти, залежні від них урядовці та лжевчені. В результаті уже фактично знищене село як продуктивна сила, як колиска нації, мови, культури, традицій. Здійснена неймовірна для світової практики латифундизація землі, всупереч канонам землеробства знищені сівозміни, земля виснажується монокультурами, врожаї яких забезпечується винятково хімічними матеріалами. Поширюються площі під генномодифікованими культурами. Гине природа, страждають люди. Вони рятуються втечею за кордон не лише від безробіття, а й від бездіяльності державних органів, в т.ч. їх безвідповідальності за кадастр земель, за контроль родючості ґрунтів, за якістю продуктів харчування.

Особливе занепокоєння викликає те, що новостворена влада проголошує готовність до відкриття ринку землі, не беручи до уваги можливі наслідки такого кроку, посилаючись на міфічні переваги для людей, економіки, для країни. За небезпечну авантюру агітують ті, хто не зважає на значення землі як основного засобу виробництва і матеріальної основи суверенітету, хто користується заяложеними примітивними штампами про право власника паю розпорядитися ним, ігноруючи норму Конституції про те, що земля є об’єктом права власності Українського народу і знаходиться вона під особливою охороною держави.

Так, значна кількість власників земельних паїв (а ще більше, їхніх спадкоємців) в нинішніх, не ними створених, умовах готові проміняти своє право власності на гроші, не задумуючись, що за кордоном потрібні фонди уже накопичені, а якби їх не вистачало, то пустих доларів випустять ще скільки завгодно. Саме на цих людей і розраховує автор світової афери. І хоч власників паїв менше 7% населення, мова йде про продаж практично всієї країни. При тому ніхто не відбирає у них права повного розпорядження землею, але паї у них зможе викупити українська держава. Іншого не можна допустити.

Україна має гіркий досвід шахрайської приватизації в промисловості та інших сферах. В гіршому варіанті цей досвід може відтворитися щодо землі. Але якщо заводи і фабрики можна відновити, то земля після продажу втрачається назавжди. Українці повинні зрозуміти суть жорстокої глобальної реальності, коли сільськогосподарські землі стають засобом підпорядкування слаборозвинутих країн (а Україна доведена до такого стану), колонізації таких країн відомими державами. Зміна клімату, дестабілізація глобального ринку зернових через розширення виробництва біопалива, постійна напруга глобальної продовольчої кризи (кожен 7-й на землі голодує), від якої ми захищені власною землею, інші ризики вимагають від влади займатися не продажем найбільшого багатства України, а організацією правильного землекористування, захистом родючості ґрунтів, оскільки в світовому вимірі контроль над землею і продовольством стає абсолютною величиною – ціною життя і смерті.

Питання можна ставити і так: Україні бути ключовим геополітичним гравцем і лідером на світовому рину продовольства чи тішитися копійчаними (відносно) інвестиціями, спекулятивними статками олігархів від перепродажу землі, а рештки селян залишаться дешевою робочою силою у зарубіжних хазяїв, народ житиме, за Кобзарем, «на нашій, не своїй землі».

В ринковій, цивілізовано організованій економіці земля також стає об’єктом ринкових відносин. Ця об’єктивність повністю забезпечується використанням права оренди землі як предмета застави (цей досвід широко поширений в Нідерландах – країні з найбільш високопродуктивним сільським господарством). Таке застосування оренди, стимулюючи конкуренцію і ринкові взаємини, зберігає землю у власності народу і української держави, як і передбачено ст. ст. 13 і 14 Конституції України.

Ініціатори товарного статусу землі не зважають на те, що в нинішніх умовах ціна на українські чорноземи складатиме менше 1 тис. $, тоді як у Європі в середньому у 20-30 разів більше. При економічному занепаді, слабкості гривні, в час війни, незабезпеченні гарантій інвесторам, невирішенні багатьох юридичних аспектів (порядок зміни відносин власності; співвідношення прав власника, громади і держави; зонування земель, їх кадастр; консолідація наділів; функціонування необхідного Земельного банку; порядок справляння земельної ренти; податки і дотації; контроль діяльності і гарантії захисту інвесторів, нотаріусів і держреєстраторів; контроль за збереженням і відновленням родючості ґрунтів і багато іншого) вдаватися до запровадження ринку землі виглядає неприпустимою помилкою з трагічними для країни наслідками.

В будь-якому разі перед здійсненням доленосних кроків влада зобов’язана покладатися на волю народу. Вона обіцяла це перед виборами. Йдеться про проведення Всеукраїнського референдуму, поставивши кожному голосуючому не більше двох запитань:

  • Ви підтримуєте можливість купівлі-продажу українських земель сільськогосподарського призначення?
  • Ви згодні з потребою поширення орендних відносин, використання права оренди землі як предмета застави зі збереженням землі у власності народу і держави?

Звертаємося до Президента України, Парламенту і Уряду з настійною пропозицією про підтримку розвитку земельних відносин на основі оренди з юридичним забезпеченням усіх нюансів однієї із найскладніших частин права. Виходячи з такої потреби, вважаємо необхідним проведення Всеукраїнського референдуму за народною ініціативою. Ми зобов’язуємось організаційно забезпечити підготовку і проведення референдуму так, як це передбачено в Конституції України.

Вважаємо такий акт надзвичайно важливим не лише для збереження в руках народу його найбільшого багатства, а й для так необхідної консолідації суспільства, його єдності.


Представники партій і громадських організацій Сумщини

 

 

ЗЕМЛЯ – ВЛАСНІСТЬ НАРОДУ, ТА УМОВА ЙОГО ЖИТТЯ!

Саме питання продажу землі(території) не є коректним, чи може належати смертним то, що вічно? Чи можна продавати територію нашої Батьківщини? Якщо так, то ознайомтесь до яких наслідків це привело в таких країнах як Мадагаскар та Аргентина. 

Як рай Мадагаскару перетворився в пекло цивілізації
через земельну реформу.

80% лісів зникли на Мадагаскарі протягом 6 років після початку земельної реформи.Згідно доповіді міжнародної місії, відкриття ринку землі перетворилося в масштабне захоплення землі іноземними корпораціями та фондами, що по суті призвело до економічного колоніального захоплення країни.

Глибока економічна криза, продовольча криза, яка триває і донині. В кінцевому результаті земля Мадагаскару і всі його величезні ресурси однаково потрапили до рук іноземних інвесторів, а громадяни країни залишилися дешевою робочою силою, що існує за межею бідності, і не в змозі купувати ті продукти, що вирощують на «своїй» землі.

У підсумку звіту міжнародної місії зазначається, що Мадагаскар був однією з найбагатших на мінеральні та природні ресурси країною із сталим прийнятним розвитком і відсутністю проблем голоду.

Земельна реформа, відкриття ринку землі та прихід іноземних інвесторів, спричинили заволодіння ними практичної всієї землі острова, виснаження землі, мінеральних копалин, екологічні катастрофи, знищення 85% усіх лісів, висихання майже всіх річок та загострення проблем з водою, зростання безробіття та кількості біженців. І, як наслідок, виникнення продовольчої кризи та голоду.

Мадагаскар – це в минулому унікальна екосистема розкішного розмаїття тропічних лісів, де фрукти та горіхи самі по собі родять цілий рік. А сьогодні люди вирощують примітивні монокультурні плантації, які вимагають рабської праці тисяч людей. Задумайтесь, кому все це треба?!

Аргентинські уроки для України: як продати землю, здоров’я, та життя майбутніх поколінь…

Скупка землі в Аргентині великими іноземними фінансовими гравцями показала свою неефективність, що в свою чергу призвело до погіршення життя селян та зростання соціальної напруженості.

Більша частина сільськогосподарських земель під час неконтрольованого розпродажу опинилася у власності транснаціональних агрохолдингів. Виснажлива експлуатація ґрунтів і впровадження монокультур з безмірним використанням токсичних пестицидів тотально знищують екологію та здоров’я людей.
Україну теж штовхають на той же самий шлях. Ніде у світі поради МВФ не призводили до покращення життя. На прикладі Аргентини очевидно, що вона з кожним роком все більше погрузає в кредитну залежність. У свій час влада Аргентини, так само як має наміри вчинити український уряд, заради негайної вигоди запровадила ринок землі, знехтувавши розвитком економіки.

Незважаючи на рекордні врожаї, 2001 року вона опинилася на межі голоду, адже власники угідь збували всю продукцію за кордон — туди, де ціни були в рази вищими. Внутрішні ціни в Аргентині піднялися до небувалих висот. У поєднані з високим рівнем безробіття та низькими зарплатами це призвело до голоду.

Насьогодні більше 60% українських сільськогосподарських земель контролює великий агробізнес, масштаб та обсяг якого схожий в порівнянні з найбільшими латифундіями в Аргентині.

Екологічні наслідки ринку землі значно страшніші за економічні, бо втрачається найдорожче – здоров’я і життя людей.

«Зелені пустелі» в Аргентині – мертві обширні площі з посівами ГМО-сої, головної культури. У цій країні за останні 20 років, а саме після розпродажу землі, об’єм використання пестицидів збільшився у 8 разів! Таке інтенсивне використання пестицидів спричинило деградацію ґрунтів, та вже так, що вони навіть перестають поглинати дощі, які затоплюють поля, села і розповсюджують отруйні хімічні речовини до підземних вод та річок.

Внаслідок негативного впливу пестицидів на місцеве населення, яке проживає в сільськогосподарських провінціях, стрімко зростає онкологічна і серцево-судинна захворюваність, вроджені каліцтва, генетичні мутації, психічні та розумові розлади, а також інші важкі недуги. За останні десять років випадки захворювання дітей на рак збільшилися в 3 рази, а вроджені вади розвитку в 4 рази.

Конституція Аргентини (як і України) гарантує своїм громадянам право на безпечне для життя і здоров’я навколишнє середовище. Держава, запровадивши ринок землі забезпечила захист власності, при цьому залишивши повністю беззахисними своїх громадян, які позбавляються здоров’я і життя… .

Залишається безмірно дивуватися сучасним технологіям сільського господарства, володіючи якими, жменька людей здатна перетворити в отруєну пустелю такі величезні угіддя, де спочатку було все для щастя людини!

Землю хочуть захопити її нинішні орендарі

Вітчизняні олігархи давно розібрали землі через механізм оренди, щоб збагатитися наїї перепродажі західним інвесторам.Власники паїв після їх продажу будуть або працювати за наймом або, отримавши на руки “шалені” кошти, придбають квартирув місті і назавжди покинуть зубожілі регіони. Що приведе до збільшення урбанізації великих та голодних міст та втрати села як підґрунтя української культурної спадщини.

Чи може ще хтось сумнівається, що через українські компанії,землі скуплять саме зарубіжні агрохолдінги (корпорації), у яких грошові активи більші за бюджети не тільки наших фермерів, а і багатьох країн світу? Може хтось чув як хоч в одній країні місцеве населення задоволене діями та екологічними наслідками іноземних латифундистів? Я не чув, тому вважаю першочерговою задачею є зупинення процесу продажу територій, які відстояли наші пращури, а ми готові розміняти в інформаційній війні.

Звісно, я також проти того, щоб залишити все так як є на сьогодні. Землі вже давно виснажуються корпораціями, а люди не можуть скористатися своїм конституційним правом взяти землю. Тому, наступним кроком, землю з рук латифундистів потрібно поступово роздавати молодим сім’ям, котрі хочуть працювати на землі, малим фермерам та сімейним фермерським господарствам, створити умови для їх процвітання, підтримати напрямок органічної продукції.

А зараз з нашої країни вивозять все найкраще та завозять все найгірше. Села пустіють, тарифи зростають, чисельність населення стрімко зменшується, а так звана влада все це тільки підтримує. Звісно можна сказати, що нам не пощастило народитись в такому чудовому місці де немає катаклізмів, чудовий температурний режим та сама родюча земля в світі, бо деякі сили зроблять все і навіть більше, нашими ж руками, щоб ми скорішезалишили ці місця. Щоб їм допомогти, достатньо пливти по течії і менше думати.  Але можнапіти другим шляхом, згуртуватись, раз і назавжди стати господарями рідної території, щоб забезпечити середовище та умови відтворення вічного народу на вічній землі! Впевнений що це потрібно зробити виключно мирним шляхом. Не зважаючи на залякування осередків масової інформації та солодкі речі експертних диригентів,чи їх «гарячо-голових» ретрансляторів, які будуть запевнювати що це неможливо. Так засланні козачки, можуть своїм прикладом спонукати до агресивних дій, щоб спровокувати, та стравити навнутрішні протистояння, чим відволікти від основної теми, та дискредитувати весь рух. Тому ще раз, відстоювати тільки мирним шляхом. Без нашої мовчазної згоди любе розбазарювання території є тотальним злочином проти населення нашої країни!

Тому, ми розпочали всеукраїнську безстрокову акцію волевиявлення «Земля –власність народу та умова його життя!» Та запрошуємо, тебе збиратись кожної суботи о 14:00, на центральній площі свого міста чи села, на півгодини. Разом ми сила! Приходь, щоб відстояти свою позицію. Підтримай Україну – врятуй Батьківщину! Тільки разом ми захистимо наше майбутнє! Акція виключно мирна.


Об’єднаний
 Штаб захисту української землі